Effects of an education program through sport in fundamental and specialized motor skills: focus on dance

  • Michele Caroline de Souza UFRGS
  • Adriana Berleze UFRGS
  • Nadia Cristina Valentini UFRGS
Keywords: Motor Skill, Child, Dancing.

Abstract

The aim of this study was to analyze the effects of a program education through sport in fundamental motor skills and specialized of the dance in children. At the intervention program developed in 10 weeks, the TARGET structure assumptions to the learning have been implemented. The assessment was driving in pre and post intervention and in context of learning, using the Test of Gross Motor Development-2. The results indicated that the Motor Intervention Program fosters motor gains in fundamental motor skills and specialized, reinforcing the effective participation of children in the practice of dance.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Nadia Cristina Valentini, UFRGS
Aossui graduação em Educação Física pela Fundação Universidade Regional de Blumenau (1983), mestrado em Health And Human Performance - Auburn University (1997) e doutorado em Health And Human Performance - Auburn University (1999). Atualmente é professor adjunto da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. É professora do Programa de Pós Graduação em Ciências do Movimento Humano da UFRGS, orientando alunos de mestrado e doutorado. Tem experiência na área de Educação Física tendo atualdo na escola pública. Desenvolve pesquisas em desenvolvimento motor em escolas públicas e em programas interventivos para bebês e crianças portadoras e não portadoras de necessidades especiais Currículo Lattes
Published
2008-12-30
How to Cite
1.
Souza MC de, Berleze A, Valentini NC. Effects of an education program through sport in fundamental and specialized motor skills: focus on dance. JPhysEduc [Internet]. 2008Dec.30 [cited 2025Sep.13];19(4):509-1. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/5254
Section
Original Articles