Página inicial da UEM
EDUEM
Notícias
Complexo de Saúde
Biblioteca
Transparência
Portal de periódicos
Portal de periódicos
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
About
Scope and Editorial Policy
Privacy Statement
Publication ethics and malpractice statement
Current Issue
Previous Issues
Equipe Editorial
Editorial Team
List of editorial boards
Instruções e Submissões
Instructions for authors
Guidelines for reviewers
Pareceristas
Peer Reviewers (2025)
Pareceristas (2024)
Reviewers (2023)
Reviewers (2022)
Reviewers (2021)
Reviewers (2020)
Reviewers (2019)
Reviewers (2018)
Indexadores e Métricas
Announcements
YouTube
Instagram
Twitter
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 14 No 3[36] (2014): Setembro/Dezembro
Publicado em 29 de setembro de 2014.
Published:
2014-09-29
Editorial
Editorial
Comissão Editorial RBHE (Author)
7-12
PDF (PT) (Português (Brasil))
PDF (EN) (Português (Brasil))
PDF (ES) (Português (Brasil))
Original research
Curriculum changes at vocational high schools in São Paulo state: from ‘social integration’ to ‘engagement for transformation’
Daniel Ferraz Chiozzini (Author)
13-44
PDF (Português (Brasil))
Childhood marked by civic rituals in ethnic schools in Parana
Valquiria Elita Renk (Author)
45-75
PDF (Português (Brasil))
Estado, educação não formal e desenvolvimento rural. Os Centros de Educação Agrícola (Argentina, 1970-2010)
Talía Violeta Gutiérrez (Author)
77-110
PDF (Português (Brasil))
Education as priesthood: teacher training in Republican Pará state (1891-1904)
Felipe Tavares Moraes, Rafaela Paiva Costa (Author)
111-137
PDF (Português (Brasil))
Children’s Drawings as Historical Sources: heuristic perspectives and methodological issues
Juri Meda (Author)
139-165
PDF (Português (Brasil))
Dossier
Dossiê - Apresentação: América como ponto de inflexão e observação de experiências de escrita da História da Educação
Roni Cleber Dias de Menezes (Author)
167-168
PDF (Português (Brasil))
Paul Monroe and the circulation of a narrative style for thinking and teaching the histories of education
José Cláudio Sooma Silva, Marta Regina Gimenez Favaro (Author)
169-192
PDF (Português (Brasil))
The History of Education by Thomas Ransom Giles
Aline de Morais Limeira Pasche (Author)
193-221
PDF (Português (Brasil))
Between Europe and América: writing the history of Education in Argentina by Lorenzo Luzuriaga
Jorgelina Mendez (Author)
223-244
PDF (Português (Brasil))
Circuits and boundaries of writing the history of education in Iberoamerica: Lorenzo Luzuriaga’s experience of writing in Spain and Argentina and it’s appropriation in Brazil
Roni Cleber Dias de Menezes (Author)
245-267
PDF (Português (Brasil))
Historiography of American education: pragmatism, consensus, revisionism and new revisionism
Kate Rousmaniere, José Gonçalves Gondra, Marina Natsume Uekane (Author)
269-303
PDF (Português (Brasil))
Book reviews
Por uma teoria e uma história da escola primária no Brasil: investigações comparadas sobre a escola graduada (1870-1930)
Jauri dos Santos Sá (Author)
307-311
PDF (Português (Brasil))
História da educação indígena e colonialidade
Sara Evelin Urrea Quintero (Author)
313-318
PDF (Português (Brasil))
Referees for this issue
Consultores para este volume
Comissão Editorial RBHE (Author)
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Indexadores
Funding
Licensing
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Browse
Current Issue
Open Journal Systems