THE THREE PILLARS OF SUSTAINABILITY IN KNX PLASTIC AND ALUMINUM
Abstract
Organizations exist to produce and supply resources such as energy, raw materials, human resources, equipment, technology and information. Put this and seen as obsolete companies, industries and enterprises that use this stuff as resources and not always responsibly, are accurate on future needs. The conscious and responsible use of materials, correct disposal of waste and emission of pollutants contribute to ensuring that natural resources for all are neither present nor future. There are methods, norms, and laws that regulate and guide sustainable practices, but this should not be the only reason why organizations are appropriate, be real with the environment and with the society should be the governmental factor for sustainable practices. In addition, demand has increased the requirements for the execution of products consuming companies focused on social and environmental issues.
Downloads
References
ALENCASTRO, M. S. C. Empresas, ambiente e sociedade: introdução à gestão socioambiental corporativa. Curitiba: InterSaberes, 2012.
ALVES, R. R. Marketing ambiental: sustentabilidade empresarial e mercado verde. Barueri, SP: Manole, 2017.
BARROS, R. M. Tratado sobre resíduos sólidos: gestão, uso e sustentabilidade. Rio de Janeiro: Interciência, 2012.
CLARO, P. B. O.; CLARO, D. P. Sustentabilidade estratégica: existe retorno no longo prazo? São Paulo, 2014. Disponível em: <http://www.scielo.br/pdf/rausp/v49n2/07.pdf>. Acesso em: 25 jul. 2018.
ELKINGTON, J. Sustentabilidade, canibais com garfo e faca. São Paulo: M. Books do Brasil Editora Ltda., 2012.
FRANCO, L. (Org). Marketing sustentável. São Paulo: Pearson Education do Brasil, 2016.
GIL, A. C. Métodos e técnicas de pesquisa social. 4. ed. São Paulo: Atlas, 1994.
MARCONI, M. A.; LAKATOS, E. M. Fundamentos de metodologia científica. 7.ed. São Paulo: Atlas, 2010.
MARTINS, G. A.; THEOPHILO, C. R. Metodologia da investigação científica para ciências sociais aplicadas. 2. ed. São Paulo: Atlas, 2009.
MUNHOZ, A. S. Responsabilidade e autoridade social das empresas. Curitiba: InterSaberes: 2015.
PARANÁ. LEI Nº 12493, DE 22 DE JANEIRO DE 1999. Estabelece princípios, procedimentos, normas e critérios referentes a geração, acondicionamento, armazenamento, coleta, transporte, tratamento e destinação final dos resíduos sólidos no Estado do Paraná, visando controle da poluição, da contaminação e a minimização de seus impactos ambientais e adota outras providências. Curitiba, PR, jan 1999. Disponível em: <http://www1.londrina.pr.gov.br/dados/images/stories/Storage/sec_ambiente/Legislacao_ambiental/lei_estadual_12493_1999.pdf.> Acesso em 24 jul. 2018.
RICHARDSON, R. J. et al.Pesquisa social: métodos e técnicas. São Paulo: Atlas, 1999.
SLACK, N.; CHAMBERS, S.; JOHNSTON, R. Administração da produção. 2. ed. São Paulo: Atlas, 2002.
WERNER, E. M.; BACARJI, A. G.; HALL, R. J. Produção Mais Limpa: Conceitos e Definições Metodológicas. Rio de Janeiro, 2009. Disponível em: < https://www.aedb.br/seget/arquivos/artigos09/306_306_PMaisL_Conceitos_e_Definicoes_Metodologicas.pdf>. Acesso em 24 jul. 2018.
Os autores podem manter os direitos autorais pelo seu trabalho, mas repassam direitos de primeira publicação à revista. A revista poderá usar o trabalho para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho em bases de dados de Acesso Livre.