<b>Designing diversity and richness studies: an approach to undergraduate students</b> - DOI: 10.4025/actascibiolsci.v26i4.1511

  • Sidclay Calaça Dias Universidade Federal da Paraíba

Abstract

Aspects of theory and practice related to studies on species richness and diversity measurement are presented to Biology Sciences undergraduate students. Questions concerning the designing of the research, data collecting and analysis are presented. Models of relative abundance distribution, diversity indices and estimators of species richness are briefly discussed, followed by bibliographic references on the theme. Pitfalls related to the inadequate analysis of diversity of species components, applied to the data, are showed to the students

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sidclay Calaça Dias, Universidade Federal da Paraíba
possui graduação em Ciências Biológicas pela Universidade Federal de Sergipe (2002) e mestrado em Ciências Biológicas (Zoologia) pela Universidade Federal da Paraíba (2005). Atualmente é doutorando em Zoologia pelo Museu Paraense Emílio Goeldi, onde desenvolve projeto sobre dinâmica de fauna de aranhas em clareiras. Tem experiência na área de inventários biológicos rápidos (RAP's) e sua principal especialidade é ecologia de populações e comunidades de artrópodes (Arachnida, principalmente). Possui publicações em periódicos especializados no Brasil e no exterior, tendo atuado em parcerias científicas com pesquisadores de várias instituições. Suas áreas de concentração em pesquisas são a Mata Atlântica do Nordeste Brasileiro e a Amazônia Legal Currículo Lattes
Published
2008-03-31
How to Cite
Dias, S. C. (2008). <b>Designing diversity and richness studies: an approach to undergraduate students</b&gt; - DOI: 10.4025/actascibiolsci.v26i4.1511. Acta Scientiarum. Biological Sciences, 26(4), 373-379. https://doi.org/10.4025/actascibiolsci.v26i4.1511
Section
Biology Sciences

 

0.6
2019CiteScore
 
 
31st percentile
Powered by  Scopus

 

 

0.6
2019CiteScore
 
 
31st percentile
Powered by  Scopus