Early childhood education professionals’ knowledge about prevention, detection and treatment of acute respiratory infections in children
Résumé
The present study aimed to identify and compare knowledge and practices of early childhood education professionals from three public nursery schools (A, B and C) in the city of Florianópolis/SC relative to prevention, early detection and handling of acute respiratory infections (ARIs) in children aged between zero and six years old. A total of 120 educators answered a questionnaire. The instrument was composed of 15 close- and open-ended questions, five of which were scored. In statistical analyses, the Anova One-Way test revealed no significant differences for knowledge between professionals from the three institutions, with nursery school B having the highest mean score (6.12 ± 0.8), showing fair knowledge about child care. Overall results point to existing gaps concerning the need for guidance on these aspects of a child’s health.
Téléchargements
DECLARAÇÃO DE ORIGINALIDADE E DIREITOS AUTORAIS
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.