Diving in deep waters: search for truth in English language literature classes.

  • Vera Helena Gomes Wielewicki UEM

Abstract

This article analyses interviews with teachers and students of English language literature in a Letras course. The interviews aimed at an investigation of teachers’ and students’ apparent dissatisfaction with the results of the disciplines. The analysis is based on the discourse and text theories of Michel Foucault and Roland Barthes, on the post-colonial literary criticism and on the power and language studies of Alastair Pennycook. This research is part of a pilot study for a doctorate thesis in progress.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Vera Helena Gomes Wielewicki, UEM
Possui graduação em Letras Português Inglês pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Arapongas (1986) , especialização em Especialização Em Letras Literatura Brasileira pela Universidade Estadual de Londrina (1989) , mestrado em Letras (Inglês e Literatura Correspondente) pela Universidade Federal de Santa Catarina (1992) e doutorado em Estudos Linguísticos e Literários em Inglês pela Universidade de São Paulo (2002) . Atualmente é Professor Adjunto da Universidade Estadual de Maringá e Participação Grupo de Pesquisa da Universidade Federal do Paraná. Tem experiência na área de Letras Currículo Lattes
Published
2008-07-02
How to Cite
Wielewicki, V. H. G. (2008). Diving in deep waters: search for truth in English language literature classes. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 21, 37-42. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v21i0.4184
Section
Literature and Linguistics