Reading overshop: a teaching-learning proposal for junior high school students

  • Bruhmer Cesar Forone Canonice UEM

Abstract

The methodological proposal present will deal with journalistic texts reading. This activity will be performed by junior high school students according to the results of an interview with the last year class of a school of the state system in Maringá.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Bruhmer Cesar Forone Canonice, UEM
Possui graduação em Letras pela Universidade Estadual de Maringá (1994), pós-graduação em Literatura e Língua Portuguesa (1997) e Mestrado em Letras pela Universidade Estadual de Maringá (1999). Atualmente é Técnico em Assuntos Universitários da Universidade Estadual de Maringá, desde 1984, atuando como secretário executivo do Programa de Pós-graduação em Administração UEM/UEL (Mestrado), e docente da Faculdade Metropolitana de Maringá. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Avaliação da Aprendizagem, atuando principalmente nos seguintes temas: produção textual, leitura, metodologia do trabalho científico e normas de apresentação Currículo Lattes
Published
2008-07-02
How to Cite
Canonice, B. C. F. (2008). Reading overshop: a teaching-learning proposal for junior high school students. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 21, 89-96. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v21i0.4190
Section
Literature and Linguistics