<b>Constructed waste: Eliot’s Madame Sosostris</b> - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i1.14716
Resumo
Critics have recently addressed the work of T. S. Eliot in an innovative way. Instead of resorting to the same old epithets, ‘royalist, classicist, Anglo-Catholic,’ Eliot has been described as a poet who constantly challenged the very tradition he wished to preserve, confusing the limits between high and low cultures in his poems. Still, when it comes to introducing his work to the reader, manuals of literature are frequently eager to preserve the traditional image that scholars of Eliot have fought to challenge. From the analysis of Madame Sosostris’ appearance in The Waste Land, this essay intends to show how this movement of resistance to different Eliot works. In a few words, not to lose control over the place Eliot occupies as a modern poet, some manuals impose interpretations that, at times, cannot grasp the complexity of his lines.
Downloads
Metrics
DECLARAÇÃO DE ORIGINALIDADE E DIREITOS AUTORAIS
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.