CURRICULA, CULTURES AND DIFFERENCES: THE CREATION OF POSSIBILITIES IN EDUCATION
Resumo
This thematic call was aimed at bringing together research groups and researchers who are committed to cultures, curricula and difference as a pure event and as a way of facing the countless challenges of current times. The focus of the dossier proposed here was the themes of gender, sexuality, class and race which deal with the difference in education and curriculum. Difference that values multiplicity and makes processes of creation and inventiveness proliferate in education. In a time of neoconservatism and in the face of reactionary and conservative educational policies, we consider it urgent to publicize research movements that seek to monitor the processes of creation and resistance in/from schools.
Downloads
Metrics
Referências
PARAÍSO, M. A. (2023). Currículos: teorias e políticas. São Paulo, Contexto, 2023.
PARAÍSO, M. A.; SILVA, S. K. (2016) Apresentação da Seção Temática: Perspectivas teóricas das pesquisas em currículo. Currículo sem Fronteiras, v. 16, n. 3, p. 380-387, 2016.
Copyright (c) 2023 Imagens da Educação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na revista Imagens da Educação,ele não será submetido por mim ou pelos demais co-autores a outro periódico. Por meio deste instrumento, em meu nome e dos co-autores, cedo os direitos autorais do referido artigo à Revista e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº 9609, de 19/02/98).