A STUDY ABOUT RURAL TEACHERS AND THEIR FORMATION

  • Lúcia Gracia Ferreira UFSCar
  • Maria das Graças Porto Pires UESB
  • Daniela Soares Ferreira UESB
  • Klébia Cordeiro Dias UESB
  • Háylla Silva Macedo Farias UESB
Keywords: Teachers in rural area, Training, Teaching

Abstract

This article aimed to analyze the initial and current situation of teachers in rural areas of a municipality X in Bahia. To collect data in this survey were used questionnaires, documentary analysis and observation of meetings held fortnightly. It was found that most teachers in rural areas do not have the minimum basic training to teach and rarely continue to study, continued education is also scarce, which has little pedagogical knowledge of the context in which they act professionally and do not use the experience to produce foreground. So, invest in initial and continuing training of teachers from rural areas is needed before the results obtained.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lúcia Gracia Ferreira, UFSCar
Pedagoga pela UESB/Itapetinga. Especialista em Linguagem, Pesquisa e Ensino pela UESB/ Vit. da Conquista. Mestre em Educação e Contemporaneidade pela Universidade do Estado da Bahia. Doutoranda em Educação pela Universidade Federal de São Carlos/UFSCar.
Maria das Graças Porto Pires, UESB
Pedagoga pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia. Especialista em Linguagem, Pesquisa e Ensino pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia/ Campus de Vitória da Conquista.
Daniela Soares Ferreira, UESB
Pedagoga pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia. Especialista em Língua Portuguesa pelo Instituto Segmento de Educação.
Klébia Cordeiro Dias, UESB

Pedagoga pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia. Especialista em Meio Ambiente e Desenvolvimento pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia/ Campus de Itapetinga.

Háylla Silva Macedo Farias, UESB
Pedagoga pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia. Especialista em Língua Portuguesa pelo Instituto Segmento de Educação.
Published
2011-12-16
Section
Artigos