COMMERCE AND FASHION CONSUMPTION AT VILA MADALENA, SÃO PAULO-SP

  • Luisa Conceição Nunes Universidade Tecnológica Federal do Paraná
  • Márcio Roberto Ghizzo UTFPR
Keywords: Commerce, Consumption, Vila Madalena, Fashion

Abstract

Commerce and consumption are social themes within everybody’s life, which is what take us to a certain difficulty to conceive them at the scientific character. Added to that, nowadays the studies of fashion have theoretical contributions. After all, the dynamics are attached to economic, social, political and cultural matters. Therefore, this research is due to correlate commerce and fashion consumption with culture and city, considering more precisely these terms at Vila Madalena neighborhood, in the city of São Paulo (SP). The study starts with a theoretical introduction that leads to a field survey, denoting the existing relation between these factors and the overlapping identity shaping and social belonging.

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Author Biographies

Luisa Conceição Nunes, Universidade Tecnológica Federal do Paraná
Tecnóloga em Design de Moda
Márcio Roberto Ghizzo, UTFPR
Doutor pelo Programa de Pós-Graduação em Geografia da Universidade Estadual de Maringá, com graduação e mestrado em Geografia pela mesma instituição. É integrante do Núcleo de Estudos de Mobilidade e Mobilização - NEMO (UEM/DGE) e tem experiência na área de Geografia, com ênfase em Geografia Humana, atuando principalmente nos seguintes temas: mobilidade, população, consumo, mercado e urbanização. Atualmente é professor da Universidade Tecnológica Federal do Paraná, campus Apucarana.
Published
2015-06-19
Section
Mobilidade e Mobilização