Decolonial Reflections in Marketing: The Colonialities of Power, Knowledge and Being
Resumo
Marketing studies have been focused on hegemonic narratives developed in the Global North. In the field of Marketing, there is a growing interest in the use of critical theories and historical perspectives. The decolonial perspective is presented by the author as a theory that could co-exist with pluralist critical historical studies in Marketing, particularly the Colonialities of Power, Knowledge and Being. The marketing field, particularly critical historical studies, should create an environment favorable to transdisciplinarity and transculturality, going beyond Eurocentric logics and Western paradigms, and establishing dialogues with silenced and marginalizes knowledges and perspectives.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Interdisciplinar de Marketing, editada pela Universidade Estadual de Maringá, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro meio de divulgação científica. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Estadual de Maringá e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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