Market-Making Research: A Theoretical Systematization
Resumo
The market-making studies propose a singular approach to markets based on the search to explain the formation and functioning of markets from a performative perspective. Considering actors, their actions and tools, markets are constituted and programmed to operate in a given way, and the purpose of the proposed theoretical model is to observe what these elements are and how they interact in a social context so that this given functioning in fact occurs. Because there is a dense literature on the topic, understanding all of its concepts and premises can be challenging. Thus, two market analysis perspectives are exposed: (i) translational, which observes how markets evolve as a structure, and (ii) inscriptionary, aimed at understanding how market practices transpose from a market actor’s point of view to another.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Interdisciplinar de Marketing, editada pela Universidade Estadual de Maringá, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro meio de divulgação científica. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Estadual de Maringá e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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