Water and its multiple focuses in science teaching in junior high schools

  • Lizete Shizue Bomura Maciel UEM
  • Ana Lúcia Domingues UEM

Abstract

Comprehension is provided on how a group of teachers from the 5th to the 8th grade of a government junior high school in Maringá, state of Paraná, Brazil develop their teaching abilities on water as a subject matter. Investigation is related to discussions held within the community in the context of water scarcity leading towards a worldwide crisis. Since teachers are responsible for teaching and learning, research shows how the teachers think, organize and develop their activity in classroom.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lizete Shizue Bomura Maciel, UEM
É graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual de Maringá (1975); pós-graduada em nível de Mestrado (1985) e Doutorado (1994) em Educação (Currículo) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. É desde 1986 docente da Universidade Estadual de Maringá; atualmente encontra-se na categoria de Associado, nível C. Tem experiências na área de Educação, com ênfase em Educação Superior (Formação de Professores, Prática Pedagógica e Preconceito). Desenvolve atividades docentes na graduação em Pedagogia e na Pós-graduação em Educação (PPE). Participa como membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Formação de Professores e Prática Pedagógica e é líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação, Preconceito e Formação de Professores. É organizadora de vários livros, autora de capítulos de livros e de artigos publicados em revistas nacionais e internacionais Currículo Lattes
Published
2008-05-06
How to Cite
Maciel, L. S. B., & Domingues, A. L. (2008). Water and its multiple focuses in science teaching in junior high schools. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 23, 183-195. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v23i0.2774
Section
Education