<b>Why do young people read self-helping literature? Reflections about Heaven is for real, from T. Burpo and L. Vincent

Keywords: literature, self-help, values

Abstract

The work in question refers to self-help literature, whose content, belonging to religious imagination, placed it at the level of bestselling texts, leading to a cross reading for all age groups. The fact of having been the subject of choice by young readers motivated a hermeneutic analysis to identify possible aesthetic, ethical and symbolic values. This article explains the concept of self-help literature and the main ideological and thematic lines of the work in question.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jorge Manuel Passos Martins, Universidade do Minho

Membro do Centro de Investigação em Estudos da Criança, IE, Universidade do Minho, Portugal

http://www.degois.pt/visualizador/curriculum.jsp?key=5748563845516849

Fernando Azevedo, Universidade do Minho

Fernando Azevedo é Professor Associado com Agregação do Instituto de Educação da Universidade do Minho, onde é o responsável pela regência de unidades curriculares de pós-graduação nas áreas da Literatura Infantil e Juvenil e Formação de Leitores. É Doutor em Ciências da Literatura e membro do Centro de Investigação em Estudos da Criança (CIEC), integrando igualmente o Observatório de Literatura Infanto-Juvenil (OBLIJ) e a Rede Internacional de Universidades Leitoras (RIUL). Pertence à Comissão de Especialistas do Plano Nacional de Leitura. Possui obras publicadas nos domínios da hermenêutica textual, literatura infantil e formação de leitores.

Para informação mais detalhada:

http://www.degois.pt/visualizador/curriculum.jsp?key=2534154027031731

Published
2016-10-11
How to Cite
Martins, J. M. P., & Azevedo, F. (2016). <b&gt;Why do young people read self-helping literature? Reflections about Heaven is for real, from T. Burpo and L. Vincent. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 38(2), 253-262. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v38i2.32664
Section
Literature