<b>Pedagogy and Politics in the <em>Tratados de Nobreza Civil e Cristã</em> of Jerônimo Osório da Fonseca</b> - DOI: 10.4025/actascihumansoc.v28i1.184

  • Cézar de Alencar Arnaut de Toledo UEM

Abstract

The analyses of Jerônimo Osório’s Tratados de Nobreza Civil e Cristã, published for the first time in 1542, is related with the typical way of thinking of the Portuguese Humanism from the XVI century and the Discovery Era (XV and XVI centuries) that represented the modern configuration of State, Culture and Portuguese economy. The work was dedicated to the King’s brother, Dom Luís the infant. The book is an excellent example of the political philosoph y of Humanism in Portugal and its necessary pedagogy.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Cézar de Alencar Arnaut de Toledo, UEM
CEZAR DE ALENCAR ARNAUT DE TOLEDO CONCLUIU O DOUTORADO EM EDUCACAO PELA UNIVERSIDADE ESTADUAL DE CAMPINAS EM 1996. ATUALMENTE E PROFESSOR DA UNIVERSIDADE ESTADUAL DE MARINGA. PUBLICOU 23 ARTIGOS EM PERIODICOS ESPECIALIZADOS E 15 TRABALHOS EM ANAIS DE EVENTOS. POSSUI 3 ITENS DE PRODUCAO TECNICA. ORIENTOU 6 DISSERTACOES DE MESTRADO, ALEM DE TER ORIENTADO 13 TRABALHOS DE INICIACAO CIENTIFICA NAS AREAS DE EDUCACAO, FILOSOFIA E HISTORIA. ENTRE 1990 E 2003 COORDENOU 4 PROJETOS DE PESQUISA. ATUA NA AREA DE EDUCACAO, COM ENFASE EM HISTORIA DA EDUCACAO. EM SUAS ATIVIDADES PROFISSIONAIS INTERAGIU COM 26 COLABORADORES EM CO-AUTORIAS DE TRABALHOS CIENTIFICOS. EM SEU CURRICULO LATTES OS TERMOS MAIS FREQUENTES NA CONTEXTUALIZACAO DA PRODUCAO CIENTIFICA, TECNOLOGICA E ARTISTICO-CULTURAL SAO: SECULO XVI, EDUCACAO, EDUCACAO BRASILEIRA, FILOSOFIA DA EDUCACAO, SECULO XX, LEGISLACAO EDUCACIONAL, RENASCIMENTO, FILOSOFIA POLITICA, RELIGIAO E CIENCIA POLITICA Currículo Lattes
Published
2007-11-12
How to Cite
Arnaut de Toledo, C. de A. (2007). <b>Pedagogy and Politics in the <em>Tratados de Nobreza Civil e Cristã</em> of Jerônimo Osório da Fonseca</b&gt; - DOI: 10.4025/actascihumansoc.v28i1.184. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 28(1), 73-79. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v28i1.184
Section
Philosophy and Education