<b>Implementing collaborative learning in electrical engineering course: a proposal to innovate pedagogical practice</b> - DOI: 10.4025/actascihumansoc.v25i1.2214

  • Lilia Maria Marques Siqueira PUC - PR
  • Paulo Roberto Alcantara PUC-Pr

Abstract

This text presents a proposal to implement collaborative learning as a methodological alternative in Electrical Engineering course. It describes that the traditional method, prevailed in teaching undergraduate disciplines and mostly based on the Cartesian conception, needs updating, movement and dynamism. Collaboration is an alternative to innovate the pedagogical practice and is grounded on the communication ability between peers and colleagues. By adequate preparation, a task proposition and deep study of the collaborative learning theory, the teacher will take advantage of the peers’ interaction and use it to improve learning

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lilia Maria Marques Siqueira, PUC - PR
possui graduação em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal do Paraná (1989) , especialização em Didática do Ensino Superior pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (1998) e mestrado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (2003) . Atualmente é Professor Ajunto Nível I da Pontifícia Universidade Católica do Paraná. Tem experiência na área de Engenharia Elétrica , com ênfase em Eletricidade Básica e Fundamentos de Circuitos Elétricos. Atuando principalmente nos seguintes temas: aprendizagem colaborativa, tecnologia, prática pedagógica Currículo Lattes
Published
2008-04-15
How to Cite
Siqueira, L. M. M., & Alcantara, P. R. (2008). <b>Implementing collaborative learning in electrical engineering course: a proposal to innovate pedagogical practice</b&gt; - DOI: 10.4025/actascihumansoc.v25i1.2214. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 25(1), 123-126. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v25i1.2214
Section
Education