<b>(Des)contextualized assessment of the english language in primary teaching - the distance between theory and practice

  • Welisson Marques Universidade Federal de Uberlândia
  • Doris Day Rodrigues Marques Universidade Federal do Triângulo Mineiro
Keywords: assessment, contextualized assessment, English language, language concepts, PCNs (Brazilian National Curricular Parameters).

Abstract

Current paper analyzes evaluations of the theoretical proposal of contextualized assessment (from PCNs) and the contingency of this practice. The corpus comprised ten assessments provided by teachers to students of the 6th to 9th grades of elementary government schools in the state of Minas Gerais,Brazil. Analyzed documents revealed emphasis on systemic aspects, especially grammar correction, through objective and structured exercises. There does not seem to be any interaction with the student; activities are predominantly abstract, with only slight significance. This may be due to the language concepts of the teachers and which guided their practice. Such a concept sees language as an idealized construct unrelated to world reality and which reduces learning to the knowledge of grammar.       

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Welisson Marques, Universidade Federal de Uberlândia

Doutorando em Estudos Linguísticos pelo Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos da Universidade Federal de Uberlândia.

Mestre em Estudos Linguísticos com Louvor e Distinção pelo Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos da Universidade Federal de Uberlândia.

Especialista em Metodologia do Ensino-Aprendizagem em Língua Estrangeira - Língua Inglesa.

Possui Licenciatura Plena em Letras Português/Inglês. É, também, Bacharel em Direito e advogado regularmente inscrito na OAB-MG. Proficiente em Língua Inglesa pelas Universidades de Cambridge (Inglaterra) e Michigan (Estados Unidos) e em Língua Francesa possui os diplomas DELF (Diplômes d'Etudes en Langue Française).

Tem experiência na área de ensino, direção e coordenação escolar. Professor de Língua Inglesa, Língua Portuguesa e Linguística com ênfase em Análise do Discurso; além disso, possui várias publicações em periódicos nacionais da área, todos indexados pela CAPES.

É integrante do Grupo de Pesquisas em Análise do Discurso – GPAD/CNPQ, bem como do Laboratório de Estudos Discursivos Foucaultianos – LEDIF/CNPQ.

Doris Day Rodrigues Marques, Universidade Federal do Triângulo Mineiro
Mestranda em Educação pela Universidade Federal do Triângulo Mineiro. Especialista em Psicopedagogia pela Universidade Federal de Uberlândia.
Published
2014-02-25
How to Cite
Marques, W., & Marques, D. D. R. (2014). <b&gt;(Des)contextualized assessment of the english language in primary teaching - the distance between theory and practice. Acta Scientiarum. Language and Culture, 36(2), 183-193. https://doi.org/10.4025/actascilangcult.v36i2.21025
Section
Linguistics

 

0.1
2019CiteScore
 
 
45th percentile
Powered by  Scopus

 

 

0.1
2019CiteScore
 
 
45th percentile
Powered by  Scopus