<b>Students’ spontaneous smile in the EFL classroom</b> - doi: 10.4025/actascilangcult.v34i2.15352

  • Daniela Gomes de Araújo Nobrega Universidade Estadual da Paraiba

Resumen

This article discusses the importance of the students’ spontaneous smile in the EFL classroom interaction and its implication for their oral production. The findings proved that the students’ spontaneous smile served as a fundamental interactive nonverbal sign as it not only favors a closer relation among students, but also helps them in the co-construction of oral activities in group work. Summing up, the students’ spontaneous smile appeared to be a nonverbal indicative of proximity and increasing oral interaction among them.

 

Descargas

La descarga de datos todavía no está disponible.

Metrics

Cargando métricas ...

Biografía del autor/a

Daniela Gomes de Araújo Nobrega, Universidade Estadual da Paraiba
Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Língua Inglesa, principalmente nos seguintes temas: leitura, ensino/aprendizagem, Psicolinguística, Linguística Aplicada e Práticas Discursivas em sala de aula, enfatizando nos Elementos Não-verbais na Interação em sala de aula. Pertencente a área de Línguística aplicada em ensino/aprendizagem de língua inglesa, do Departamento de Letras e Artes da Universidade Estadual da Paraiba, Campina Grande, Paraiba. Currículo Lattes
Publicado
2012-08-10
Cómo citar
Nobrega, D. G. de A. (2012). <b>Students’ spontaneous smile in the EFL classroom</b&gt; - doi: 10.4025/actascilangcult.v34i2.15352. Acta Scientiarum. Language and Culture, 34(2), 233-240. https://doi.org/10.4025/actascilangcult.v34i2.15352
Sección
Linguística

 

0.1
2019CiteScore
 
 
45th percentile
Powered by  Scopus

 

 

0.1
2019CiteScore
 
 
45th percentile
Powered by  Scopus