TRADITIONAL AND DIGITAL MARKETING COMMUNICATION IN BUYING BEHAVIOR: A STUDY WITH UNIVERSITY STUDENTS IN BRAZIL

Keywords: Consumer behavior, Influences of purchase, Traditional marketing, Digital marketing, College students

Abstract

Consumer behavior is a field of applied social sciences that can be evaluated by the choice, purchase and use of a product and respond to the satisfaction of a certain consumer need or desire. Anyone who buys or uses any product, good or service is considered a consumer. And to influence these consumers, strategies that influence purchasing behavior are used. Thus, the present study has as main objective to analyze how traditional and digital marketing influence the purchase decision of university students in the Administration and Advertising and Advertising courses at Federal University of Mato Grosso, Brazil, with regard to the purchase of electronics. To this end, a quantitative research was carried out with the students of the two courses cited, with data being collected through an electronic questionnaire available on Google Forms and with the application in the classroom. The main results show that the majority of students are more influenced by digital marketing. However, the advertisements and promotions shown on television still have strong appeal in the purchasing influence of the researched group.

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Author Biographies

Fernando Thiago, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Professor do Campus do Pantanal (CPAN) e do Mestrado Profissional em Administração Pública (Profiap) da Escola de Administração e Negócios (ESAN) da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Coordenador do Curso de Bacharelado em Administração do Campus do Pantanal/UFMS. Líder dos grupos de pesquisa Nupemad - Núcleo de Pesquisas Multivariadas em Administração e Proged - Programa de Gestão, Estratégia e Desenvolvimento de Organizações. Membro dos grupos de pesquisa: Nead - Núcleo de Estudos em Análise do Discurso e Geapan - Grupo de Pesquisa em Estatística Aplicada do Pantanal. Atua nos seguintes temas: Gestão Pública, Gestão de Pessoas e Gestão do Agronegócio. 

Francisco Mirialdo Chaves Trigueiro, Universidade Federal de Mato Grosso

Possui graduação em Administração pela Universidade Federal da Paraíba (2001), mestrado em Administração (Marketing) pela Universidade Federal da Paraíba (2005) e doutorado em Administração pela Universidade Municipal de São Caetano do Sul (2017). Desde agosto de 2006 é professor do Departamento de Administração da Faculdade de Administração e Ciências Contábeis da Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Na área de Empresas tem experiência em Marketing, Vendas e Logística e na área docente com disciplina Teoria Geral da Administração e Administração de Marketing. Como pesquisador, os estudos em marketing, com destaque para comportamento do consumidor. 

André Macedo de Souza, Universidade Federal de Mato Grosso

Graduado em Administração pela Universidade Federal de Mato Grosso.

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Published
2022-07-21
How to Cite
Thiago, F., Trigueiro, F. M. C., & Souza, A. M. de. (2022). TRADITIONAL AND DIGITAL MARKETING COMMUNICATION IN BUYING BEHAVIOR: A STUDY WITH UNIVERSITY STUDENTS IN BRAZIL. Caderno De Administração, 30(1), 102-120. https://doi.org/10.4025/cadadm.v30i1.60769
Section
Articles