<b>Opportunity to work with the grounded theory in nursing undergraduate course data</b> - doi: 10.4025/cienccuidsaude.v11i3.14183

  • Juliana Julimeire Cunha Universidade Federal do Paraná
  • Pâmella Naiana Dias Santos Universidade Federal do Paraná
  • Ana Barbara Hoffmann Correa Universidade Federal do Paraná
  • Ana Paula Hermann Universidade Federal do Paraná
  • Maria Ribeiro Lacerda Universidade Federal do Paraná
Keywords: Nursing, Nursing research, Qualitative research, Methods.

Abstract

It is an experience report from a research conducted in a project of a Scientific Initiation (SI), linked to Center for Studies and Research in Nursing Human Care (NEPECHE), from Federal University of Paraná (UFPR). This paper aims to describe the main steps for using the Grounded Theory (GT) by scholars of SI and is structured so as to present the most significant phases of the method development under the authors’ perspective. The use of the method used is a valuable opportunity to improve research activities in addition to acquiring new knowledge that contribute to academic and professional training of scholars from SI. To ensure knowledge expansion related to the complex GT method, it is necessary to continue seeking this information, improving them through new studies and new experiences.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Juliana Julimeire Cunha, Universidade Federal do Paraná
Acadêmica em enfermagem da Universidade Federal do Paraná (UFPR). Bolsista de Iniciação Científica do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq). Membro do Núcleo de Pesquisa e Extensão em Cuidado Humano de Enfermagem (NEPECHE).
Pâmella Naiana Dias Santos, Universidade Federal do Paraná
Acadêmica em enfermagem da Universidade Federal do Paraná (UFPR). Bolsista de Iniciação Científica do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq). Membro do Núcleo de Pesquisa e Extensão em Cuidado Humano de Enfermagem (NEPECHE).
Ana Barbara Hoffmann Correa, Universidade Federal do Paraná
Acadêmica em enfermagem da Universidade Federal do Paraná (UFPR). Bolsista de Iniciação Científica do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq). Membro do Núcleo de Pesquisa e Extensão em Cuidado Humano de Enfermagem (NEPECHE).
Ana Paula Hermann, Universidade Federal do Paraná
Enfermeira. Mestre em enfermagem. Doutoranda em enfermagem no Programa de Pós-Graduação em Enfermagem (PPGENF) da UFPR. Bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES). Membro do NEPECHE.
Maria Ribeiro Lacerda, Universidade Federal do Paraná
Enfermeira. Doutora em enfermagem. Professora Adjunta da UFPR. Coordenadora do PPGENF-UFPR. Líder do grupo NEPECHE.
Published
2013-04-02
How to Cite
Cunha, J. J., Santos, P. N. D., Correa, A. B. H., Hermann, A. P., & Lacerda, M. R. (2013). <b>Opportunity to work with the grounded theory in nursing undergraduate course data</b&gt; - doi: 10.4025/cienccuidsaude.v11i3.14183. Ciência, Cuidado E Saúde, 11(3), 593-599. https://doi.org/10.4025/ciencuidsaude.v11i3.14183
Section
Experience reports