Health education in a hospital unit: a professional space for the nurse

  • Magali Olivi UEM
  • Magda Lúcia Félix Oliveira UEM
Keywords: Education for health, Nurse assistance, Hospital unit.

Abstract

The study had for objectives to evaluate the educating dimension of the nurse that acts in a hospital unit, and to analyze his/her training for the exercise of educating. It was accomplished at a public hospital, through the application of an interview answered by 18 nurses, in their schedule and work place. It was noticed that the nurses do not have a whole perception of the patients as agents of their recovery, and they were still confused about the expressions education for the health and continuous education. However, the interviewees demonstrated interest in practicing health education and they recognized its importance. This study discusses with the nursing professionals the commitment with the patients' education, their families and the community, as foreseen in the Code of Ethics and the Law for the Nursing Professionals.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Magali Olivi, UEM
possui graduação em Enfermagem pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1985) , especialização em Administração da Assistência de Enfermagem pela Universidade Estadual de Maringá (1999) , especialização em Saúde Pública pelo Centro São Camilo de Desenvolvimento Em Administração da Saúde (1994) , especialização em Formação Pedag. em Educ. Profiss. na Área de Saúde pela Universidade Estadual de Maringá (2003) e mestrado em Enfermagem pela Universidade Estadual de Maringá (2006) . Atualmente é docente da Universidade de Cuiabá. Tem experiência na área de Enfermagem , com ênfase em Enfermagem de Saúde Pública. Atuando principalmente nos seguintes temas: vulnerabilidade, doença sexualmente transmissível. Currículo Lattes
Published
2008-10-22
How to Cite
Olivi, M., & Oliveira, M. L. F. (2008). Health education in a hospital unit: a professional space for the nurse. Ciência, Cuidado E Saúde, 2(2), 131-138. https://doi.org/10.4025/ciencuidsaude.v2i2.5534
Section
Original articles