SOCIO-EDUCATION: ORIGIN, MEANING AND IMPLICATIONS FOR SOCIO- EDUCATIONAL SERVICES

  • Cynthia Bisinoto Evangelista Oliveira Universidade de Brasília
  • Olga Brigitte Oliva Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal
  • Juliana Arraes Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal
  • Carolina Yoshii Galli Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal
  • Gustavo Amorim Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal
  • Luana Alves Souza Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal.
Keywords: Education, socio-educational measures, public policies.

Abstract

daily with adolescents under socio-educational measures. Socio-education is a set of programs, services and activities developed through the articulation between educational practices, social demands and human rights in order to allow for new stances among youths, without, however, breaking with ethical and social rules. This leads to the understanding that, beyond the judicial process, the socio-educational measure includes a network of actions which, by means of pedagogical and intentional practices, has potential to redefine trajectories marked by offenses and build up new life projects. Managers and professionals responsible for implementing socio-educational services must discuss crystallized and reductionist meanings in order to consider the perpetration of offenses as a complex and multi-determined phenomenon through which socio-educational activities of critical and emancipatory nature can cause transformative breaks.

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Author Biographies

Cynthia Bisinoto Evangelista Oliveira, Universidade de Brasília
Doutora em Psicologia. Professora Adjunto da Faculdade UnB Planaltina, da Universidade de Brasília.
Olga Brigitte Oliva, Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal
Mestranda do Programa de Pós Graduação em Direitos Humanos e Cidadania da Universidade de Brasília. Pedagoga da Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal.
Juliana Arraes, Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal
Pedagoga. Pedagoga da Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal.
Carolina Yoshii Galli, Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal
Psicóloga. Psicóloga da Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal.
Gustavo Amorim, Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal
Mestre em Psicologia pela Universidade Católica de Brasília. Psicólogo da Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal.
Luana Alves Souza, Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal.
Mestre em Psicologia pela Universidade de Brasília. Assistente social da Secretaria da Criança do Governo do Distrito Federal.

References

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Published
2016-05-25
How to Cite
Oliveira, C. B. E., Oliva, O. B., Arraes, J., Galli, C. Y., Amorim, G., & Souza, L. A. (2016). SOCIO-EDUCATION: ORIGIN, MEANING AND IMPLICATIONS FOR SOCIO- EDUCATIONAL SERVICES. Psicologia Em Estudo, 20(4), 575-585. https://doi.org/10.4025/psicolestud.v20i4.28456
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