Curricular guidelines for Physical Education bachelors: new routes

  • João Batista Tojal UNICAMP

Abstract

This text aimed at analyzing, arguing and criticizing the report produced and homologated by the National Council of Education that deals with the conditions that should base the elaboration of the national Curricular Guidelines for the graduation of Physical Education Bachelors. A criticism on the minute of resolution presented by the reporter and that is enclosed to the report identified as CNE/CES 0138/02 is also made. Comparisons with the National Curricular Guidelines Resolutions already homologated for other professions who have the same formative characteristics, there is, prepare Bachelors and subjects with the degree of licentiate, are also suggested. When finishing this analysis process, it is put forward a proposal of significant qualitative conditions, whose inclusion in the specific Resolution to be homologated is necessary.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

João Batista Tojal, UNICAMP
Possui graduação em Educação Física pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas (1970) , graduação em Pedagogia Habilitação e Administração Escolar pelo Instituto de Ciências Humanas Americana (1979) , especialização em Basquetebol pela Universidade de São Carlos (1979) , especialização em Voleibol pela Universidade de São Carlos (1971) , especialização em Metodologia do Ensino Superior pela Universidade Estadual de Campinas (1975) , mestrado em Filosofia da Educação pela Universidade Metodista de Piracicaba (1989) , doutorado em Motricidade Humana pela Universidade Técnica de Lisboa (1993) e pos-doutorado pela Universidade Estadual de Campinas (1982) . Atualmente é professor titular da Universidade Estadual de Campinas. Tem experiência na área de Educação Física. Atuando principalmente nos seguintes temas: Motricidade Humana, Formação Profissional, Currículo de Graduação, Objeto de Estudo Currículo Lattes
Published
2008-05-27
How to Cite
1.
Tojal JB. Curricular guidelines for Physical Education bachelors: new routes. JPhysEduc [Internet]. 2008May27 [cited 2025Sep.13];14(2):105-12. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3473
Section
Review Articles