Teacher and school in Brazilian colonial time

  • Gilberto Jordão UNISSA

Abstract

The aim of this paper is to rescue and to search in time the forms and methods used by teachers of Brazilia colonial time. How the province men viewed education and what their main objectives were. It also focuses on teachers’ struggle for worthy eduaction and job.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Gilberto Jordão, UNISSA
Possui graduação em Administração pela Universidade Estadual de Maringá (1986) , graduação em Curso de Especialização Em Administração Estratégi pela Faculdade de Ciências Cointábeis e Administrativas de Rolândia (1987) e mestrado em Mestrado Em Educação Formação do Professor pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Jandaia do Sul (2002) . Atualmente é Professor instrutor do Associação Comercial e Empresarial de Maringá. Atuando principalmente nos seguintes temas: Educação, Professor, Formação de Professores Currículo Lattes
Published
2008-06-04
How to Cite
1.
Jordão G. Teacher and school in Brazilian colonial time. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.4 [cited 2025Sep.13];13(1):27-1. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3719
Section
Original Articles