Systematization and critical judgment of the production in books: thematic bibliographies of leisure

  • Giuliano Gomes de Assis Pimentel UEM
  • Gisele Maria Schwartz UNESP
  • Laércio Elias Pereira FMU
Keywords: Bibliography, Research Groups, Leisure Activities.

Abstract

This study, of a qualitative nature aims to contribute with reflections about the scientific production evaluation system through the description and analysis of the Bibliography in Leisure area. This project is an accomplishment of different research groups and is housed in Centro Esportivo Virtual (CEV), giving to the community an index for consultation of different pertinent books to the study of leisure/recreation. From the quarrel of this experience it can be offered some parallel reflections to think about validity, limits and diversity of the criteria and the methods of book classification in academic context.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Gisele Maria Schwartz, UNESP
Licenciada em Educação Física pela Universidade de São Paulo (1975), mestrado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1991), doutorado em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano pela Universidade de São Paulo (1997) e Livre Docente pela Universidade Estadual Paulista (2004). Atualmente é professor Adjunto na Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Pedagogia do Movimento, linha de pesquisa Estados Emocionais e Movimento, atuando principalmente nos seguintes temas: psicologia do lazer, atividades físicas de aventura na natureza, educação física. Coordenadora do LEL - Laboratório de Estudos do Lazer Currículo Lattes
Published
2008-07-09
How to Cite
1.
Pimentel GG de A, Schwartz GM, Pereira LE. Systematization and critical judgment of the production in books: thematic bibliographies of leisure. JPhysEduc [Internet]. 2008Jul.9 [cited 2025Sep.13];19(1):23-1. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/4311
Section
Original Articles