<b>Tempos da Escola no Espaço Portugal-Brasil-Moçambique dez digressões sobre um programa de investigação</b>
Abstract
The article extends itself in ten digressions in order to draw the outlines of investigation in progress about the historical construction of the compulsory school in Portugal, Brazil and Mozambique. The first three grant a privilege to the research senses, affirming the importance of a compared education history. The three following digressions suggest processes of theoretical reconstruction that permit to produce instruments of interpretation from this “relation space”, exploring recent contributions from education history and from compared education: probable supports to investigation. The last four indicate thematic of reference, research “entrance points”, that enables to perform the historical comparison.
Downloads
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico consistem na licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado) para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.