Autoethnography and Subjective Experience in Marketing and Consumer Research
Abstract
Marketing and consumer research is often associated with the methods of natural science applied to experimental and survey data, but there are also strong traditions of interpretive and qualitative work that draw on disciplines such as qualitative sociology, ethnography and anthropology. This paper outlines one such approach, authoethnography, in order to consider its wider adoption in marketing and consumer research. The paper refers to multidisciplinary sources along with autoethnographic studies published in American and European marketing and consumer research journals. It concludes by suggesting that a stronger understanding of autoethnographic research principles could broaden the scope, reach and relevance of marketing and consumer research.Downloads
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Interdisciplinar de Marketing, editada pela Universidade Estadual de Maringá, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro meio de divulgação científica. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Estadual de Maringá e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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