PET PARENTS: IDIOSYNCRASIES AND CONSUMPTION BEHAVIOR(S)
Abstract
Brazil has the third largest pet population in the world. That number denotes an intense economic activity related to the acquisition of goods and services. In addition, it marks a significant behavioral change of individuals and families. Still, studies focusing on human-pet relationship as a “means” and not as an “end” are scarce. Drawing on this, this study seeks to identify and discuss distinctive characteristics of the so-called “pet parents”. It also attempts to shed light on consumption practices common to this group. Based on qualitative exploratory research, it is suggested that the studied individuals seek to extend themselves and their family group. In addition, pet parents also seek pleasure and problems. Within this alloparental context, pet parents perform anthropomorphic practices, which, in turn, may be influencing their consumption decisions. Finally, two distinctive pet parenting profiles are drawn.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Interdisciplinar de Marketing, editada pela Universidade Estadual de Maringá, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro meio de divulgação científica. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Estadual de Maringá e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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