The Constants of a Flow: a Reflection on Marketing Education in Brazil
Abstract
This text reflects on some challenges of Marketing education in Brazil, considering some essential bases of the discipline. Considering the object (exchange), the perspectives (managerial and non-managerial) and the education levels (undergraduate and graduate), some statements are made and their consequences for Marketing studies are commented. We present two propositions related to offering access to the two perspectives (managerial and non-managerial) for the two levels of education, with a final recommendation for better integrating and articulating the studies on those education levels.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Interdisciplinar de Marketing, editada pela Universidade Estadual de Maringá, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro meio de divulgação científica. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Estadual de Maringá e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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