Biology teaching and decolonial curricular possibilities

Authors

  • Heitor Arantes Mendonça Universidade Estadual do Mato Grosso do sul - UEMS
  • Fernando Guimarães Oliveira Da Silva Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul- UEMS https://orcid.org/0000-0002-5428-2870

DOI:

https://doi.org/10.4025/rvc.e024004

Keywords:

ensino de biologia; decolonialidade; tempo integral

Abstract

The work is documentary research produced based on data from the master's thesis entitled Critiques and Integrative Decolonial Curricular Possibilities of Biology Teaching in Full-time High School in Minas Gerais. The objective of the work was to analyse documents and, therefore, assemble material covering the teaching of biology from a decolonial perspective in Full-Time High School (FTHS).

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Author Biographies

Heitor Arantes Mendonça, Universidade Estadual do Mato Grosso do sul - UEMS

Mestre em Educação na Linha de Pesquisa Currí­culo, Diversidade e Formação junto í  Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul. Graduado em Licenciatura em Ciências Biológicas- Universidade Federal do Triângulo Mineiro Campus Universitário de Iturama (2018). Graduado em Pedagogia pela Universidade Santa Cecí­lia- UNISANTA (2020).

Fernando Guimarães Oliveira Da Silva, Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul- UEMS

Professor permanente do Programa de Pós-graduação em Educação e do curso de Licenciatura em Pedagogia da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS - Unidade de Paranaí­ba/MS). Professor colaborador do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS, Campus de Três Lagoas/MS).

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Published

2024-10-25

How to Cite

Mendonça, H. A., & Da Silva, F. G. O. (2024). Biology teaching and decolonial curricular possibilities . Vitruvian Cogitationes, 5(2), e024004. https://doi.org/10.4025/rvc.e024004