<b>Environmental education at the university: analyzing a biology course

  • Paulo Augusto Berezuk Universidade Estadual de Maringá
  • Ana Lúcia Olivo Rosas Moreira Universidade Estadual de Maringá
Keywords: higher education, teaching of Biology, pedagogical project

Abstract

The degradation of the environmental worldwide triggered the importance and increase of environmental education for scientific training and citizenship over the last decades. So that the environmental crisis could be solved, it is necessary to transcend the fragmented and specialized scientific knowledge and to train environmentally professionals from all the areas of knowledge. Current research identifies the environmental dimension in a pedagogical project of a Biology Course, and verifies the knowledge on Environmental Education in last year students by a semi-structured questionnaire. The answers would show how teaching on the theme was developed. Results showed that most interviewees confessed that they had not studied subject-matters which discussed Environmental Education in a systematic way, contrastingly to the course's pedagogical project.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Paulo Augusto Berezuk, Universidade Estadual de Maringá

Doutorando em Educação para a Ciência e a Matemática na Universidade Estadual de Maringá, Mestre em Educação para a Ciência e a Matemática na mesma universidade e graduado em Ciências Biológicas (Bacharelado e Licenciatura) na mesma instituição.

Ana Lúcia Olivo Rosas Moreira, Universidade Estadual de Maringá
Doutora em Ciências, área de Ecologia e Recursos Naturais pela Universidade Federal de São Carlos, com mestrado em Botânica pela Universidade Federal do Paraná e graduação em Ciências Biológicas pela Universidade Estadual de Maringá. Professora não-titular da Universidade Estadual de Maringá, atua na graduação na área de Ensino de Ciências e Biologia e no Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência e a Matemática. Atua principalmente nos seguintes temas: Educação Ambiental, formação de professores, processo de ensino-aprendizagem de ciências e biologia, avaliação escolar e área de preservação permanente.
Published
2014-12-05
How to Cite
Berezuk, P. A., & Moreira, A. L. O. R. (2014). <b&gt;Environmental education at the university: analyzing a biology course. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 36(2), 189-197. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v36i2.24405
Section
Education