The formation of the communes: the beginnings of bourgeois education

  • Regina Maria Zanatta UEM

Abstract

The establishment of the communes in the 11th and 12th centuries and the manner the educational process followed the formation of the bourgeoisie are provided. The historical method underlies the bibliographical research that enhances literature. Since literature is seen as an aspect of history and of education, human activity is analyzed within the social movement. In the outlining of a new social shape, a corresponding type of behavior is constituted and a new educational principle established. The importance of the research lies in the possibility of historically rebuilding the informal education of the bourgeoisie.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Regina Maria Zanatta, UEM
Possui graduação em Pedagogia pelo Fundação Faculdade Estadual de Educação Ciências e Letras de Paranavaí (1982) , mestrado em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (1997) e doutorado em Educação Filosofia da Educação pela Universidade de São Paulo (2005) . Atualmente é Professor adjunto da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Educação , com ênfase em Fundamentos da Educação. Atuando principalmente nos seguintes temas: Escola Nova, Filosofia da educação no Brasil, Jonathas Serrano, pensamento católico, Fundamentos da Educação Currículo Lattes
Published
2008-05-06
How to Cite
Zanatta, R. M. (2008). The formation of the communes: the beginnings of bourgeois education. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 23, 177-182. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v23i0.2771
Section
Education