Relationship between social transition and educational indefinition

  • Elma Júlia Gonçalves de Carvalho UEM

Abstract

Transformations processed in behavior and social roles experienced in providing livelihood are discussed in this paper in order to verify the extent struggles, conflicts and contradictions revealed with greater depth and frequency during social transitions cause feelings of doubts and uncertainties with regard to the values that determine the correct attitude of human beings in society and to what should be taught to future generations. The problems were experienced by the Greeks of the 5th century B.C., in the transition from archaic to classical society.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Elma Júlia Gonçalves de Carvalho, UEM
Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual de Maringá (1987), mestrado em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (1998) e doutorado em Educação pela Universidade Metodista de Piracicaba (2005). Atualmente é professor Adjunto nível B da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Políticas Públicas e Gestão Educacional, atuando principalmente nos seguintes temas: Estado e educação, políticas públicas para a educação, educação comparada, gestão pública e gestão da educação Currículo Lattes
Published
2008-07-02
How to Cite
Carvalho, E. J. G. de. (2008). Relationship between social transition and educational indefinition. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 22, 167-174. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v22i0.4177
Section
Education