Characterizing the good native language learner

  • Renilson José Menegassi UEM

Abstract

Knowing the characteristics of a good learner of native language enables the teacher to increase his/her knowledge on the teaching-learning process, change his/her theoretical and pedagogical practice and help other learners. In order to answer the question “What are the characteristics of a good learner of native language?”, an investigation has been carried out in the Arts/Language Course (“Letras”) at Universidade Estadual de Maringá, Maringá, Paraná, Brazil, in 1995, choosing an undergraduate student as subject. The aim of the investigation was to find the characteristics of the good learner and their implication in teaching and learning the native language. Applied Linguistics supplied the theoretical support. Besides the eight proposed by theory, results demonstrated the existence of fifteen other characteristics.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Renilson José Menegassi, UEM
Relizou seu curso de Mestrado em LingÜística na Universidade Federal de Santa Catarina, investigando os processos de leitura em sala de aula. No curso de Doutorado em Letras, realizado na Universidade Estadual Júlio de Mesquita Filho (UNESP-Assis), investigou os processos de revisão e reescrita em textos de alunos do curso de Letras. Sua linha de pesquisa é a do Ensino e Aprendizagem de Línguas, enfatizando-se a leitura e a escrita em situação de ensino. Coordena o Grupo de Pesquisa Interação e Escrita no Ensino e Aprendizagem (UEM/CNPq), cuja página eletrônica apresenta toda sua produção, assim como a dos membros do grupo: www.escrita.uem.br. Atua na graduação em Letras da Universidade Estadual de Maringá e no Programa de Pós-Graduação em Letras da mesma instituição. É, também, membro do Comitê Assessor de Lingüística e Letras da Fundação Araucária, no estado do Paraná Currículo Lattes
Published
2008-07-04
How to Cite
Menegassi, R. J. (2008). Characterizing the good native language learner. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 20, 39-46. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v20i0.4217
Section
Literature and Linguistics