<b>Learning theories and their implication on mathematical teaching</b> - DOI: 10.4025/actascihumansoc.v29i1.141

  • Clélia Maria Ignatius Nogueira UEM

Abstract

This paper is grounded on a wide bibliographical research with a view to the elaboration of a didactic text for the development of teachers on the different learning theories and their implications in mathematics education. Among the different theories studied, the focus here is on the theories which analyze the processes of development and learning considering the subject as cognitively active. They are Piaget´s Genetic Psychology, Vygotsky´s Sociohistorical Psychology, and the Multiple-Intelligence theory by the North American theorist Howard Gardner and their implications in the teaching of Mathematics.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Clélia Maria Ignatius Nogueira, UEM
Possui graduação em Licenciatura Em Matemática pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Tupã (1973) , especialização em Especialização pela Universidade Estadual de Maringá (1986) , mestrado em Matemática pela Universidade de São Paulo (1979) e doutorado em Educação pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2002) . Atualmente é voluntário da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Educação , com ênfase em Ensino-Aprendizagem. Atuando principalmente nos seguintes temas: Número, Piaget, Educação matemática, Epistemologia genética Currículo Lattes
Published
2008-06-19
How to Cite
Nogueira, C. M. I. (2008). <b>Learning theories and their implication on mathematical teaching</b&gt; - DOI: 10.4025/actascihumansoc.v29i1.141. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 29(1), 83-92. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v29i1.141
Section
Philosophy and Education