<b>The diary: a polyphonic representation of the Self. Reflections on the work <i>The diary</i>, by Anne Frank

  • Jorge Manuel Passos Martins Universidade do Minho
  • Fernando Azevedo Universidade do Minho
Keywords: diary, ideology, values

Abstract

The article explains the concept of diary, referring its origin to the confessional nature of genres. As literary expression, this textual genre seems to shatter the conventions of fictional construction. In this light the authors analyze the work The Diary, by Anne Frank. Written by the well-known Jewish teenager, the work weaves a set of personal and family considerations but also political, sociological and ideological considerations about the places of man in the world.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jorge Manuel Passos Martins, Universidade do Minho

Doutorado em Estudos da Criança, na especialidade de Literatura para a Infância.

A realizar pós-doc na Universidade do Minho.

Investigador efectivo do Centro de Investigação em Estudos da Criança.

Fernando Azevedo, Universidade do Minho

Fernando Azevedo é Professor Associado com Agregação do Instituto de Educação da Universidade do Minho, onde é o responsável pela regência de unidades curriculares de pós-graduação nas áreas da Literatura Infantil e Juvenil e Formação de Leitores. É Doutor em Ciências da Literatura e membro do Centro de Investigação em Estudos da Criança (CIEC), integrando igualmente o Observatório de Literatura Infanto-Juvenil (OBLIJ) e a Rede Internacional de Universidades Leitoras (RIUL). Pertence à Comissão de Especialistas do Plano Nacional de Leitura. Possui obras publicadas nos domínios da hermenêutica textual, literatura infantil e formação de leitores.

Para informação mais detalhada:

http://www.degois.pt/visualizador/curriculum.jsp?key=2534154027031731

Published
2016-06-24
How to Cite
Martins, J. M. P., & Azevedo, F. (2016). <b>The diary: a polyphonic representation of the Self. Reflections on the work <i>The diary</i&gt;, by Anne Frank. Acta Scientiarum. Human and Social Sciences, 38(1), 105-114. https://doi.org/10.4025/actascihumansoc.v38i1.29667
Section
Literature