<b>Analyzing the potential of mediation technology for the improvement of the theoretical competence of language teachers

  • Barbra Sabota Universidade Estadual de Goiás
  • José Carlos Paes de Almeida Filho Universidade de Brasília
Keywords: digital technology, theoretical learning, teacher education.

Abstract

This article discusses some possibilities to improve the theoretical competence through the use of technological tools that allow the language teacher to access and learn relevant theories to their profession. Assuming that adult learning should start from significant experiences that lead to the development of their cognitive, emotional, interpersonal and intrapersonal skills (Drago-Severson, 2009), some technological tools were used in an extension course held in 2014 and now are analyzed for their potential as mediators in the process of improving theoretical competence of the language teacher. The results indicate that mediation by digital technologies was fruitful and can be an important resource in the education of language teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Barbra Sabota, Universidade Estadual de Goiás

Doutora em Letras e Linguística pela UFG. Pós-doutora em Linguística Aplicada pela UnB. Pesquisadora ProBIP UEG. Professora da Universidade Estadual de Goiás – Campus Anápolis, no curso de Letras e no Mestrado Interdisciplinar em Educação, Linguagem e Tecnologias. Vice-líder do grupo de pesquisa ELEL cadastrado no CNPq.

José Carlos Paes de Almeida Filho, Universidade de Brasília

Possui graduação com Bacharelado e Licenciatura em Letras pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1971), Mestrado em Educação em Lingua Estrangeira pela Universidade de Manchester (1976), Inglaterra, e Doutorado em Linguística pela Universidade de Georgetown (1983) em Washington, DC, Estados Unidos da América. Atualmente é professor de Línguística Aplicada da Universidade de Brasília atuando nos programas de graduação em Letras e no Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada. Tem experiência na área de Aprendizagem e Ensino de Línguas, com ênfase nos processos de aquisição e ensino de línguas, abordagens de ensino de idiomas, história do ensino de línguas no Brasil, políticas de ensino de linguas, ética profissional no ensino de lingua estrangeira, epistemologia da linguistica aplicada, formação de professores de línguas e ensino de português a falantes de outras línguas e cultura brasileira.

Published
2017-10-19
How to Cite
Sabota, B., & Almeida Filho, J. C. P. de. (2017). <b&gt;Analyzing the potential of mediation technology for the improvement of the theoretical competence of language teachers. Acta Scientiarum. Language and Culture, 39(4), 369-380. https://doi.org/10.4025/actascilangcult.v39i4.31594
Section
Linguistics

 

0.1
2019CiteScore
 
 
45th percentile
Powered by  Scopus

 

 

0.1
2019CiteScore
 
 
45th percentile
Powered by  Scopus