CHALLENGES ON USING ANATOMY MODELS IN ANATOMY PRACTICAL CLASSES
Abstract
To apprehend the Human Anatomy, is nothing more than the understanding of the constituent structures of the human body and its macro and microscopic organization, visualized through cuts.The teaching of Human Anatomy is carried out from the study of the reading and memorization of structures that make up the body of the individual, the latter being ineffective for student learning. The didactic resources applied to the teaching of the discipline, is shown as a satisfactory trend and stimulates the participation of the student as an active subject in the search for new information, giving indispensable support to the teaching - learning process. The objective of the study was to verify the existence of the use of different anatomical models in the practical classes of Human Anatomy. The study consisted of a systematic descriptive review, developed with scientific production indexed in the electronic databases of LILACS, MEDLINE, GOOGLE ACADEMICO and SCIELO; as well as in annals of Brazilian congresses.
Downloads
Metrics
DECLARAÇÃO DE ORIGINALIDADE E DIREITOS AUTORAIS
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizados pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY ): são permitidos o acompartilhamento (cópia e distribuição do material em qualqer meio ou formato) e adaptação (remix, transformação e criação de material a partir do conteúdo assim licenciado para quaisquer fins, inclusive comerciais.
Recomenda-se a leitura desse link para maiores informações sobre o tema: fornecimento de créditos e referências de forma correta, entre outros detalhes cruciais para uso adequado do material licenciado.
