PRESSÃO TEMPORAL, SOBRECARGA DE INFORMAÇÃO E SATISFAÇÃO NA TOMADA DE DECISÃO

  • Patrícia Rodrigues IMED Business School - Faculdade Meridional – IMED
  • Kenny Basso Cooperando Inteligência + Interação & B-LAB Learning Space http://orcid.org/0000-0003-2853-0903
  • Shalimar Gallon IMED Business School - Faculdade Meridional – IMED
  • Camila Sanches IMED Business School - Faculdade Meridional – IMED

Abstract

The study aims to verify the moderating effect of time pressure on the relationship between information overload and satisfaction with choice in the recruitment and selection of a candidate for a job vacancy. An experiment was carried out with 137 graduate students in Human-Resource Management. The results show that the subjects exposed to the condition of information overload and temporal pressure present the lowest indexes of satisfaction with their choice after a decision-making process. The contribution of this research is that Human-Resource managers and other areas can understand how these variables influence satisfaction and reevaluate the decision process in order to minimize the risk of the decision and also to maximize satisfaction at the end of the decision-making process.

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Author Biographies

Patrícia Rodrigues, IMED Business School - Faculdade Meridional – IMED

Pós-Graduanda em Marketing pela Faculdade Meridional - IMED

Kenny Basso, Cooperando Inteligência + Interação & B-LAB Learning Space

CEO e Pesquisador na Cooperando Inteligência + Interação & B-LAB Learning Space

Shalimar Gallon , IMED Business School - Faculdade Meridional – IMED

Professora e Pesquisadora do Programa de Pós-Graduação em Administração

Camila Sanches, IMED Business School - Faculdade Meridional – IMED

Mestranda em Administração pela Faculdade Meridional - IMED

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Published
2021-12-08
How to Cite
Rodrigues, P., Basso, K., Gallon , S., & Sanches, C. (2021). PRESSÃO TEMPORAL, SOBRECARGA DE INFORMAÇÃO E SATISFAÇÃO NA TOMADA DE DECISÃO. Caderno De Administração, 29(2), 164-181. https://doi.org/10.4025/cadadm.v29i2.51453
Section
Articles