Teaching strategies used in the discipline of fundamentals of nursing

  • Elizabeth Amâncio de Souza da Silva Valsecchi UEM
  • Maria Suely Nogueira USP
Keywords: Nursing, Nursing education, Undergraduate course in nursing, Curriculum, Schools of nursing.

Abstract

The objective of this work was to identify the teaching strategies used in the teaching-learning process of the discipline Fundamentals of Nursing. It is an exploratory study carried out with 19 subjects, professors of the discipline Fundamentals of Nursing in four public schools in the State of Paraná. The obtained results showed that the most used teaching strategy is the expositive class indicating the prevalence of the traditional approach in the teaching-learning process of the discipline Fundamentals of Nursing among the researched schools.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Elizabeth Amâncio de Souza da Silva Valsecchi, UEM
praduação em Enfermagem pela Universidade Estadual de Londrina (1980) , mestrado em Enfermagem Fundamental [Rib. Preto] pela Universidade de São Paulo (1999) , doutorado em Enfermagem Fundamental [Rib. Preto] pela Universidade de São Paulo (2004) e aperfeicoamento em Especialização e Metodologia do Ensino Superior pela Universidade Estadual de Londrina (1981) . Atualmente é Professor adjunto da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Enfermagem , com ênfase em Enfermagem Médico-Cirúrgica, Enfermagem Fundamental, Educação e Saúde, Ensino Clínico. Atuando principalmente nos seguintes temas: Fundamentos de enfermagem, Enfermagem - ensino-aprendizagem, Avaliação da aprendizagem, Ensino Clínico. http://lattesuem.uem.br/servlet/jpkFltGeral.cFltVisualizador?&pTipoIdentif=1&pTipoRelat=1&pNroIdPessoa=2897&pCodOrigemCur=1
Published
2008-09-24
How to Cite
Valsecchi, E. A. de S. da S., & Nogueira, M. S. (2008). Teaching strategies used in the discipline of fundamentals of nursing. Ciência, Cuidado E Saúde, 5, 113-118. https://doi.org/10.4025/ciencuidsaude.v5i0.5175
Section
Original articles