Transparency, performance and risk: analysis of the E-Commerce

  • Leandro de Carvalho Alves Martins Comércio e Serviços de Distribuição S.A
  • Flavio Luiz de Moraes Barboza Faculdade de Gestão e Negócios Universidade Federal de Uberlândia http://orcid.org/0000-0002-3449-5297
  • Kárem Cristina de Sousa Ribeiro Programa de Pós-Graduação em Administração e do Mestrado Profissional da Faculdade de Gestão e Negócios - UFU

Abstract

Among the mechanisms of corporate governance proposed by the Agency Theory, one that potentially provides greater reduction of asymmetric information is transparency. Thus, using regressions with data in panels and parametric tests and nonparametric mean differences, the significant results of this research indicate that e-commerce companies traded on NASDAQ are more transparent and have higher performance and lower risk than the similar company listed on the BM&FBOVESPA. These results also indicate that the most transparent companies have higher performance and greater risks. In periods of crisis, the increase is observed both in performance and risk. However, the interaction between crisis and transparency indicates that the most transparent companies are less risky and also report lower performance, since they manage their results less than others.

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Author Biographies

Leandro de Carvalho Alves, Martins Comércio e Serviços de Distribuição S.A

Mestre em Administração de Empresas
pela Faculdade de Gestão e Negócios - UFU
. Gerente de Experiência de Compras do eFacil.com.br (Martins Comércio e Serviços de Distribuição S.A), Professor na UNIPAC e Coordenador do Curso de Administração da UNIESSA.

Flavio Luiz de Moraes Barboza, Faculdade de Gestão e Negócios Universidade Federal de Uberlândia
Graduado em Matemática e mestre Física pela UNESP. Doutor em Finanças Estratégicas pela Universidade Presbiteriana Mackenzie. Professor da FAGEN-UFU desde set/2015, trabalhando na área de Gestão de Riscos, Risco de Crédito e Análise de Investimentos.
Kárem Cristina de Sousa Ribeiro, Programa de Pós-Graduação em Administração e do Mestrado Profissional da Faculdade de Gestão e Negócios - UFU

Doutora em Administração pela FEA-USP. Professora do Programa de Pós-Graduação em Administração e do Mestrado Profissional da Faculdade de Gestão e Negócios - UFU
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Published
2018-09-06
How to Cite
Alves, L. de C., Barboza, F. L. de M., & Ribeiro, K. C. de S. (2018). Transparency, performance and risk: analysis of the E-Commerce. Enfoque: Reflexão Contábil, 37(3), 111-127. https://doi.org/10.4025/enfoque.v37i3.34108
Section
Original Articles