ENVIRONMENTAL 6° YEAR BASIC EDUCATION STUDENTS PERCEPTION IN A VISIT TO THE NATIONAL INSTITUTE OF THE ATLANTIC FOREST

Keywords: Environmental education; Non-formal educational settings; Museum; Mediated visit.

Abstract

The study discusses the National Institute of the Atlantic Rainforest (NIAR) as a non-formal education setting. It investigates possible contributions from mediated visits to the formation of the 6th year elementary school student environment concept of EMEF Professor Ethevaldo Damázio. It is qualitative research whose data were collected through field script, field diary, photographic records, and questionnaires. The data approach took place from the perspective of content analysis. One of the potentialities of NIAR pointed out in this study refers to its contribution to the formation of the concept of environment, which directly impacts the teaching of Sciences. By pointing out some potentialities, this study shows a way to strengthen the museum-school relationship and effectively provide subsidies for the expansion of views and perspectives of central themes in the science education curriculum.

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Author Biographies

Katia Aparecida Rocon, Instituto Federal do Espírito Santo - IFES

Mestra em Educação em Ciências e Matemática pelo Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Matemática pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES).

 

Carlos Roberto Pires Campos, Instituto Federal do Espírito Santo - IFES

Pós-doutor em Ciência, Tecnologia e Educação (CEFET-RJ), Doutor em História Social da Cultura  pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (PUC-RJ). Docente do  Programa de Mestrado em Educação em Ciências e Matemática e do Programa de Mestrado em Ensino de Humanidades do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES), Campus Vitória. 

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Published
2022-11-30
How to Cite
Rocon, K. A., & Campos, C. R. P. (2022). ENVIRONMENTAL 6° YEAR BASIC EDUCATION STUDENTS PERCEPTION IN A VISIT TO THE NATIONAL INSTITUTE OF THE ATLANTIC FOREST. Imagens Da Educação , 12(4), 67-88. https://doi.org/10.4025/imagenseduc.v12i4.60101
Section
Ensino, Aprendizagem e Formação de Professores