Questions and doubts about the scientific statute of health: a necessary discussion in physical education area

  • Marcos Bagrichevsky SALUS - Grupo Interinstitucional de Trabalho Temático em Saúde
  • Alexandre Palma SALUS - Grupo Interinstitucional de Trabalho Temático em Saúde

Abstract

This article aimed to develop a critical analysis about some conceptions related to ‘health’, which are recurrent in the scientific field of Physical Education, aiming at amplifying the critical understanding on such a phenomenon. In order to condense this debate, the article incorporated some theoretical references on both the Public Health and Health Social Sciences since they are fundamental subsides in the sense of differently interpreting the hegemonic biomedical approach.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Marcos Bagrichevsky, SALUS - Grupo Interinstitucional de Trabalho Temático em Saúde
Professor Licenciado Pleno em Educação Física pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1987), Mestre em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1998) e Doutor em Saúde da Criança e do Adolescente pela Faculdade de Ciências Médicas da Universidade Estadual de Campinas (2005). É membro do Conselho Editorial da Revista Ciência & Saúde Coletiva [ISSN 1413-8123] e da Revista Brasileira em Promoção da Saúde [ISSN 1806-1222]. Coordena a Linha de Pesquisa 'Repercussões Sócio-Culturais da Comunicação Pública de Riscos à Saúde' vinculada ao Mestrado Multidisciplinar (Desenvolvimento Regional e Meio Ambiente) e ao Departamento de Ciências da Saúde da Universidade Estadual de Santa Cruz. Possui experiência nas áreas de Saúde Coletiva e Educação Física. Tem interesse nos temas: 'Promoção da Saúde, Risco e Biopolíticas'; 'Saúde Coletiva e Atividade Física - Interfaces Sócio-Culturais e Epidemiológicas'; 'Formação Profissional em Saúde' Currículo Lattes
Published
2008-05-16
How to Cite
1.
Bagrichevsky M, Palma A. Questions and doubts about the scientific statute of health: a necessary discussion in physical education area. JPhysEduc [Internet]. 2008May16 [cited 2025Sep.13];15(2):57-6. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3422
Section
Original Articles