Professional education and curriculum guidances of the higher education national program: an assault upon conscience and a subjective molding

  • Celi Nelza Zulke Taffarel UFBA

Abstract

This article presents the results of the study of government's and civil society's suggestions to curriculum guidances for professional education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Celi Nelza Zulke Taffarel, UFBA
Possui graduação em Educacao Física pela Universidade Federal de Pernambuco (1976) , especialização em Ciencias do Esporte pela Universidade Federal de Pernambuco (1981) , mestrado em Ciência do Movimento Humano pela Universidade Federal de Santa Maria (1982) , doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (1993) e pos-doutorado pela Universitat Oldenburg (1999) . Atualmente é professor titular da Universidade Federal da Bahia. Tem experiência na área de Educação , com ênfase em Currículo. Atuando principalmente nos seguintes temas: formacao educador, trabalho pedagógico, trato com o conhecimento, curso educacao física Currículo Lattes
Published
2008-06-07
How to Cite
1.
Taffarel CNZ. Professional education and curriculum guidances of the higher education national program: an assault upon conscience and a subjective molding. JPhysEduc [Internet]. 2008Jun.7 [cited 2025Sep.13];9(1):13-. Available from: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/RevEducFis/article/view/3823
Section
Original Articles