PROCESSES OF LEARNING UNLEASHED IN THE EDUCATIONAL POLITICS SUBJECT AT DISTANCE: CUTTINGS OF AN PRACTICE

  • Miguel Alfredo Orth Centro Universitário La Salle
Keywords: Processes of teaching and apprenticeship, schooling, education to distance, theoretical and practical experiences.

Abstract

The present article makes a series of reflections around the processes of teaching and of apprenticeship unleashed in the discipline Education Politics, offered in the modality of teaching and learning at distance in a higher education institution. The subject is part of the curriculum matrix of diverse courses of graduation offered by the institution. We seek, with basis in the search-action and in active theories, to render problematic our pedagogical making in the Educational Politics subject in the modality at distance teaching and learning. And by the analysis of the information presented here, one can infer that it is possible to develop processes of teaching and learning in virtual environments of learning. In special, when these are supported by processes of teaching and of active learning, as the ones distinguished in this experience.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Miguel Alfredo Orth, Centro Universitário La Salle
O presente artigo propõe uma série de reflexões em torno dos processos de ensino e de aprendizagem desencadeados na disciplina Políticas Educacionais, oferecida na modalidade a distância, numa instituição de ensino superior. A disciplina faz parte da matriz curricular dos diversos cursos de graduação-licenciatura oferecidos pela instituição. O mesmo busca, com base na pesquisa-ação e em teorias ativas, problematizar o fazer pedagógico da disciplina de Políticas Educacionais na modalidade a distância. E pela análise das informações aqui apresentados pode se inferir que é possível desenvolver processos de ensino e de aprendizagem em ambientes virtuais de aprendizagem. Em especial, quando estes forem suportados por processos de ensino e de aprendizagem ativos, como os abalizados nesta experiência. Palavras-chave: processos de ensino e de aprendizagem; Escolarização, educação a distância, experiências teóricas e práticas.
Published
2011-08-18
How to Cite
Orth, M. A. (2011). PROCESSES OF LEARNING UNLEASHED IN THE EDUCATIONAL POLITICS SUBJECT AT DISTANCE: CUTTINGS OF AN PRACTICE. Teoria E Prática Da Educação, 12(3), 317-330. https://doi.org/10.4025/tpe.v12i3.13949
Section
Articles