<b>Sob(re) o <i>silêncio</i> das fontes... A trajetória de uma pesquisa em história da educação e o tratamento das questões étnico-raciais</b>

  • Eliane Peres Universidade Federal de Pelotas (RS)
Keywords: Racial-Ethnical Issues, Historiography, Historiographical Sources, Night Classes, Biblioteca Pública Pelotense

Abstract

The paper describes a research process on night classes at Biblioteca Pública Pelotense (BPP) emphasizing the question of black people’s attendance to these courses. Social and professional careers of some black students of “The Library School” are analyzed. Grounded on the research experience, the problem of limits and possibilities of sources a History of Education concerned with racial-ethnical issues is also discussed.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Eliane Peres, Universidade Federal de Pelotas (RS)
Eliane Peres é licenciada em pedagogia pela Universidade Estadual de Londrina(UEL,1989), mestre em educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul(UFRGS, 1993) e doutora em educação pela Universidade Federal de Minas Gerais(UFMG, 2000), com estágio de pesquisa na Universidade de Lisboa (Portugal, 1999).Professora da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Pelotas (RS) epesquisadora do CEIHE (Centro de Estudos e Investigações em História da Educação– FaE/UFPel). Desenvolve pesquisas sobre a história da escola, da pedagogia e daprofissão docente.
Published
2012-02-16
How to Cite
Peres, E. (2012). <b>Sob(re) o <i>silêncio</i> das fontes. A trajetória de uma pesquisa em história da educação e o tratamento das questões étnico-raciais</b&gt;. Revista Brasileira De História Da Educação, 2(2 [4]), 75-102. Retrieved from https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38723