Reflexões Sobre City Branding e Seu Imbricamento Com Políticas Públicas nas Cidades
Abstract
The need for managing public policies and marketing initiatives for competitive cities makes City Branding the most appropriate theoretical and practical instrument for developing the identity of that location. Thus, understanding the dynamics of the concept of City Branding and its imbrication with the public policies it becomes relevant as an objective of study, both for allowing future empirical research, advancing in the complexity that may involve this relationship, and for establishing itself as a reference for public managers, local businessmen and investors carry out analyzes to aimed the city, aiming its growth in various ways. This study sought to contribute to the understanding about the cities, their residents, tourists and investors, in particular about the effects of the possible imbrication between the concept of City Branding and public policies.
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Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Interdisciplinar de Marketing, editada pela Universidade Estadual de Maringá, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro meio de divulgação científica. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à Universidade Estadual de Maringá e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).
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