<b>Diagnosis of reading skill of students in the pre-admission course: an experience from Pré-SEED in Itabaiana, Sergipe State</b> - doi: 10.4025/actascilangcult.v32i2.7327

  • Raquel Meister Ko Freitag Universidade Federal de Sergipe
  • Amanda Matos Santos Universidade Federal de Sergipe
  • Andréa Machado da Cunha Universidade Federal de Sergipe
  • Ivone Soares de Andrade Universidade Federal de Sergipe
Keywords: PISA test, reading skills, proficient reader

Abstract

In this study we present the results of the application of an assessment about the reading skills, based on PISA test. This instrument was applied to the students in the pre-admission course offered by the Secretaria de Estado da Educação de Sergipe (Pré-Universitário SEED), in Itabaiana municipality, Sergipe state. Our results are according to PISA findings, evidencing that students in pre-admission course, are not proficient readers

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Raquel Meister Ko Freitag, Universidade Federal de Sergipe
Professora do Núcleo Graduação em Letras/Campus Itabaiana e do Núcleo de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal de Sergipe. Líder do Grupo de Estudos em Linguagem, Interação e Sociedade (GELINS)
Amanda Matos Santos, Universidade Federal de Sergipe
Graduanda em Letras da Universidade Federal de Sergipe, Campus Itabaiana. Bolsista de Iniciação Científica PIBIC/CNPq/UFS.
Andréa Machado da Cunha, Universidade Federal de Sergipe
Graduanda em Letras da Universidade Federal de Sergipe, Campus Itabaiana. Bolsista de Iniciação Científica PIBIC/CNPq/UFS.
Ivone Soares de Andrade, Universidade Federal de Sergipe
Graduanda em Letras da Universidade Federal de Sergipe, Campus Itabaiana. Bolsista de Iniciação Científica PICVol/UFS.
Published
2010-12-22
How to Cite
Freitag, R. M. K., Santos, A. M., Cunha, A. M. da, & Andrade, I. S. de. (2010). <b>Diagnosis of reading skill of students in the pre-admission course: an experience from Pré-SEED in Itabaiana, Sergipe State</b&gt; - doi: 10.4025/actascilangcult.v32i2.7327. Acta Scientiarum. Language and Culture, 32(2), 233-240. https://doi.org/10.4025/actascilangcult.v32i2.7327
Section
Linguistics

 

0.1
2019CiteScore
 
 
45th percentile
Powered by  Scopus

 

 

0.1
2019CiteScore
 
 
45th percentile
Powered by  Scopus