INTERDISCIPLINARITY IN CHILD EDUCATION

A SYSTEMATIC REVIEW

Keywords: Interdisciplinarity; early childhood education; research.

Abstract

The thematic of interdisciplinarity has been explored in several contexts, and in some cases, this has been considered the alternative that may end problems in the educational field. Thus, knowing that the word interdisciplinarity has gone through a process of disclosure, being part of documents and research, this article seeks to characterize the recently produced works on interdisciplinarity exclusively in early childhood education, highlighting the methodological processes, objectives and the results understood. In order to carry out this study, a systematic review was developed in August and September 2019, using the search terms 'interdisciplinary in education' for children in the research carried out on the CAPES Journal Portal (Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel) and on Google Scholar. Throughout the searches, there were a large number of results related to the theme, however, the analysis of the results was restricted to the specified education stage. Interdisciplinary practical research related to Physical Education was identified in the research, as well as socio-environmental issues associated with Environmental Education, with the appearance of projects in the construction of these actions.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Débora Nascimento de Lima, Universidade Federal Fluminense - UFF

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (2016), especialização em Psicopedagogia Institucional, Clínica e Educação Especial pela Faculdade Venda Nova do Imigrante (2018), mestranda em Ensino pela Universidade Federal Fluminense. Professora na Escola Municipal Professora Maria de Lourdes Antunes Campos desde 2016, atuando com a Educação Infantil e na Escola Municipal São João do Paraíso desde 2017, atuando com o Ensino Fundamental. 

Ana Carla Souza da Silva Cassimiro , Universidade Federal Fluminense - UFF

Possui graduação em Ciências Biológicas pela Faculdade Redentor (2011). Pós- Graduação em Docência do Ensino de Biologia ( W Pós) Pós- Graduação em Vigilância Sanitária e Controle da Qualidade de Alimentos ( Fac Redentor). Mestranda em Ensino pela Universidade Federal Fluminense (UFF).

 

Amanda Oliveira Rabelo , Universidade Federal Fluminense - UFF

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (2000), mestrado em Memória Social pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (2004), doutorado em Ciências da Educação pela Universidade de Aveiro (2009), pós-doutorado em Ciências da Educação pela Universidade de Coimbra (2012), pós-doutorado em Educação pelo PPGE-UFRJ (2018). É professora adjunta da Universidade Federal Fluminense e coordenou a elaboração e o envio da proposta do Mestrado de Ensino para a Capes que foi aprovada em dezembro de 2014, coordenando o curso de Mestrado em Ensino de 2015 a 2017, ministrando disciplinas e orientando discentes.

Published
2020-08-12
How to Cite
Lima, D. N. de, Cassimiro , A. C. S. da S., & Rabelo , A. O. (2020). INTERDISCIPLINARITY IN CHILD EDUCATION. Imagens Da Educação , 10(2), 125-138. https://doi.org/10.4025/imagenseduc.v10i2.51225
Section
Ensino, Aprendizagem e Formação de Professores